Saturday, January 17, 2009

Pas menang Parlimen Kuala Terengganu

"Calon Pas Mohd Abdul Wahid Endut memenangi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu dengan memperolehi 32,883 undi menewaskan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh yang meraih 30,252 undi selepas kesemua 144 peti undi dikira.
Calon Bebas Azharudin Mamat @ Adam memperolehi 193 undi. - Bernama"


-Utusan 17 Januari 09-

Salam..

Anyway tadi ade exam.. Rasa mcm ok..tapi mase makan2 member ni explain pasal jawapan soalan2 tu.. haha bile dgr die citer, banyak dh aku salah rasenye.. Aiseh makin jauhlah cita2 nak dpt A atau A- dalam subjek ni..Kui3

Exam tadi untuk subjek - Partnership & Ijarah Contract

Dlm subjek ni byk explain pasal contract2 beli umah, kereta dan asset mengikut perbankan Islam. So nak menghafalnya agak la susah.. Tp oleh sbb byk kali ulang, skang dah boleh la sebut dan paham pasal AITAB, AIMAT, Mudharabah, Bai-Inah (Middle East tak approve approach ni ye), Musyarakah Mutaqisah dan sebagainya.. Subjek kali ni pun ade ajar pasal sukuk Ijarah.. tp aku kureng paham sikit la ustaz.. heheh


Dr Aznan sedang bagi lecture pasal Ijarah & Partnership (ni member yg amik gamba..selambe je die snap waktu orang tu tgh mengajar..haha)


Bagus jugak tahu.. nnt kot2 nak beli asset bule la tau nak gune contract jenis yg mana.. takdelah main sign je..

Rakan2 classmate sedang semangat belajar


PAS menang ni Kuala Terengganu.. Aku tak amik pot sgt pasal pilihan raya yg ni.. Member dlm classmate aku plak takdi dah ckp dh Kuala Terengganu tuh kawasan BN.. tuh pasal die tak balik mengundi.. Yang member classmate lagi satu plak langsung tak dtg exam sbb nak pi ngundi.. uih semangat gile..

Heheh.. aku mmg jarang la tgk berita2 ni kan.. tp aku teringat bapak aku cakap..

"Kalau pihak itu menang, kul 8 dah kuar berite.. siap kuar kat bawah tuh (ala yg lining2 tu) berkali2.."

haha betul gak ek.. Kalau opposing party yg menang.. bukan main lambat lagi nak umumkan.. Kalau umumkan pun secara tak bersemangat je aku tgk pembaca2 berite tu.. Dah berlatih kot? hahaha

Food for thought la ek..

Anyway harap2 ahli parlimen yg terbaru tuh buat yg terbaik la kan.. jgn hentam keromo plakkk

;)

1 comment:

fresh fruits delivery said...

exam ek??amk kos ape??kat mana???pas menang mmg rezeki die...

Post a Comment