Saturday, January 24, 2009

4 hari tak updet..hehe



heheh..penyakit malas nak hapdet blog dh tibe..ni la catatan ringkas dlm 3-4 hari ni..

1) Bos senyum panggil.. die suh buat user requirement untuk projek die..aku pun senyum balik tanda setuju.. hahaha... dlm hati berkata... "mcm tere aku ni"..

2) Ada satu uncle ni sudah mari ke dept aku complain pasal service sebuah sykt insurance ni.. Menjerit2 kat tmpt aku.. Bingit gile.. Aduh Pakcik sini bukan customer service.. kalau nak bising2 lainkali siasat dulu betul ke tidak tempat nak mengadu tu..nasib baik Bos seken besar menenangkan keadaan.. Rakan2 lain kalau nak mengadu tlg pegi HQ ye..

3) Aku terkejut di suatu pagi yg hening.. pergaduhan antara seorg bos dgn rakan sejawat.. cakap secara kasar..mcm nak mengamuk pun ade aku tgk .. aduh bingit telinge aku.. kat dept lama aku takde mcm ni.. sume org sgt la sweet.. bawak2 la bertenang.. jgn tekanan sgt.. ni sume duniawi je..hahaha..(pandai je ckp)

4) Anak kucing sekor lagi mati..Dari 4 ekor jadi sekor terus.. Aku bawak masuk rumah je la.. Nampaknya macam mak die dh tak peduli kat die apatah lagi nak menyusukan.. Bukan manusia je tak reti nak jaga anak...kucing pun ada masalah yg sama

5) Pegi jalan tar beli kain 2 helai lagi..wakakka..dh tau port baru untuk beli tudung sulam ayak..bes2..

6) Tadi pi nak survey kete.. adalah pegi satu kedai ni.. pakcik tuh bukan nak layan aku.. die sibuk borak ngan org lain plak yg tah2 bukan customer pun.. rugi la pakcik.. sy dtg ni nak membeli.. bak kate mak aku "mcm tuh la org melayu meniaga".. Pegi kedai lain plak..ok la dpt sebut harge.. tgh kumpul lagi downpayment.. aduh lame lagi ke ni..

7) Hari2 ade perasaan risau kat dept baru.. aku tatau lagi cabaran mendtg.. tp aku paling cuak kalau tibe2 org tanye pasal IT dah tuh aku tak reti nak jawap.. Dh la nanti nak ade kelas accounting lagi.. pening2.. Ade member sama nasib dah dpt portfolio.. die pun pening bace financial statement byk2.. kesian aku tgk..lebih kesian kat diri sendiri yg konfem tak reti nnt..

8) Cuti 4 hari Chinese New Year.. yeahoo.. lepak umah je..tak g mane2 pun..

Ape lagi ek.. ok la..habis dah membebel..ni ade gamba2 tak berkenaan aku donlod dari torrent..Khas dari national geographic heheh..tah bile la aku leh amik gamba2 mcm ni.. anyway enjoy~



1 comment:

juelee said...

cantet the pic....
hehe suke gambar beruang malas tengah tido...
macam tuan empunya diri skang hahaha

Post a Comment