Saturday, August 8, 2009

Exam

Tadi aku amik exam..

hahahaha section pertama: pengetahuan am..susahnye yarabbi..dahlah jawapan dekat2..aku bace 2 - 3 kot pasal mahkamah la, perlembagaan la tp tak lekat2 gak kat otak..akhirnye aku tibai dan bom je jawapan2 yg aku rs betul..

Soalan2 paling kelakar ialah Filem apekah yang memenangi anugerah filem malaysia tahun 2008..aku pun tatau dol ape jawapannye..hahaha..pastu di antara berikut, filem manekah yang dibintangi P Ramlee? hahahaha..wei ape ni..aku dh nak tergelak dh dlm exam tu..tak sangka lak soalan2 camtu kluar..


Seken paper, soalan maths plak..jawap 40 soalan dlm 45 minit..satu soalan 3-4 baris ayatnye..mcm perenggan tau tak~...aku nak pahamkan soalan pun amik mase 1 minit..aduh..punye byk aku tibai..tp alhamdulillah..bolee laa jugak buat sikit2..cume tatau la btul ke tak kan..contoh2 soalan cam ali lebih tgg 25 cm dr abu, abu pula tingginye kurang 5cm dr ali, ahmad tingginye 150 cm, ani pula tingginya kurang dari 30cm dr ahmad..cari purata tinggi abu dan ali. wtf? soalan mcm ni mmg amik masa kot nak paham..hahaha..tp aku suke gak sikit..sbb challeging..otak aku pun dh lame tak buat soalan2 iq ni..

third paper..pemahaman je..ok la..20 soalan 35 minit..cam pas jawap satu soalan ko leh berangan jap sebelum jawap soalan seterusnya..

aku letih bukan ape..letih membulatkan jawapan kat borang omr tuh..huhu..

ptg lak esei bm ngan bi..nasib baik soalan cam aku bule blasah..standard aku page pertama tulisan lawa dan kemas..second page dh start barai..haha tepat 430 habis la exam..maka balik la aku..kenal ngan kawan baru..nama die aina mardhiah..cam baik je budak tuh..kekeke..

ok semoga sume org success dlm exam ni :D

4 comments:

miss ilya said...

exam ape do ko amek?dedems

sulalatus-salatin said...

exam org2 mencari sesuatu yg baharu kui3

Anonymous said...

i tau.. exam ptd eh.. hehe..

i went thru the exam two times because i hate my current job too..exam pass.. kene panggil assessment plak..tp yg xbestnye skrg ni dorg byk amik budak kontrak..xde amik permanent dah..

huhuh

sulalatus-salatin said...

ha ah exam ptd..kih2..tuh la dgr mcm tuh jugak..byk amik kontrak..lepas tuh after 2 years kot baru dpt tau permanent ke tak..big risk la kan..dh byk2 assessment pun still nak bagi kontrak..bagi je lah tetap dan berpencen..XD haha..anyway good luck to both of us ek :)

Post a Comment