Monday, April 13, 2009

jika malang itu berbau..henfon masuk mesin basuh

Henfon aku masuk mesin basuh

Di pagi ahad hening..aku terbgn pagi sbb dengar mak ckp2..aku pikir ni mesti kucing aku sudeh buat hal ni..lalu aku pun kluar..mak aku tanye

"Tiah, kenape ko masukkan henfon ko dlm mesin basuh"

Aku tergamam

Tercegat

Terkedu

Terdiam

Duduk atas sofa. Baring. Mak aku bagi henfon

Gelap. Sunyi. Sepi.

Nokia 5800 yg baru berusia 4 bulan dh mati.

aku cek sim card. sim card ok. phone aku tak on dulu. aku kirai2kan yang mane bole..abah kate taruk atas tv..

aku masuk bilik google kalau henfon masuk mesin basuh ade harapan tak..

rata2 mengatakan tidak..warranti pun mmg tak kave kalau kene air..aku sudeh cek..

ptg tuh aku taruk atas monitor aku ni plak (crt)..panas sikit..

aku try ON..kluar cahaya sikit..tp phone blank..aku try klik2..vibrate pun agak lemah..

memory card aku cek tadi..alhamdulillah ok..

tp phone tuh la..aku tak cek kedai lagi..tp aku mcm rs apek tuh akan kate tak bole blah je..

henfon masih atas crt..gelap..sunyi..sepi..

skang tgh gune henfon adik aku..sob2..pakai dulu la sementara cari yg baru..

patutlah malam sabtu tu aku terasa mcm nak cari henfon aku..tp aku buat derk je la..yakin ade dlm henbeg..lagipun mlm tu aku agak demam..selseme tak habis2 smpi demam..lainkali demam jgn nak buat keje rumah..mmg tak jalan punye..adeii..adeii..adeii..

mmg duduk dlm frame je la henfon aku tuh kang..sob3

5 comments:

fresh fruits delivery said...

mcm mana lah hp bleh masuk mesin tu????

sulalatus-salatin said...

hehe..henfon tuh dlm poket sluar..then sluar tuh plak masuk dlm bakul baju kotor..then humban terus sume dlm mesin basuh...tak cek satu2..adei~

fresh fruits delivery said...

ala,kesian nya...ada warranty tak????

sulalatus-salatin said...

hehe..waranti ade..tp biasenye tak kave phone masuk air..ni kan plak masuk mesin basuh..heheheh..takpelah gune yang ade ni je la :)..sok try sony erikson ke. sumsang ke..hahaha tgk nafsu nafsan..:D

kak sarah said...

ouch!!! byk2 machine...washing machine nokia tu pi terjun... sabar ye dik....

Post a Comment